onsdag 4 januari 2012

Storm åter igen och lite träning på det

Inatt har det stormat här nere i södern. Igen. Är det tredje eller fjärde stormen sen första advent? Jag sov uselt pga blåsten, oroade mig för träd som kunde trilla på huset då ett stort träd nära vårt hus stöp i backen i den föregående stormen. Men just nu är det rätt mysigt att sitta i soffa och slösurfa nätet medan elden brinner i kaminen och Smilla pysslar och leker.

Jag hoppas att blåsten lugnar ner sig till kvällen då jag ska springa en runda. Det blir förmodligen samma runda som i månadgs, dvs 5km. Tanken är att vi ska ta en promenad också med hunden, men då får det allt lugna ner sig lite blåsmässigt ute. Jag har klarat nu 3 dagar utan onödigt socker. Bra bra! Känner inget sug efter det heller. Jag funderar på att testa Dukandieten, även om jag inte alls är för dieter eller särskilda sätt att äta. Kanske kör jag igång den på måndag, inte denna vecka då träningen är ganska intensiv.

Happy onsdag på er! Gott att vara ledig hela veckan!

4 kommentarer:

Fiffi sa...

Jag kör som sagt just attackdagarna när jag har ätit lite för mkt av det goda eller bara känner mig allmänt uppblåst och svullen. Efter graviditeten så har man ju lättare att lägga på sig, kroppen minns ju det man en gång har vägt och nu kan jag lätt lägga på mig 2kg under en ätarhelg tillskillnad från förut då jag la på mig max 1kg. Det som dock är bra med min kropp är att jag har lätt att bli av med extrakilona igen.
Jag brukar köra 3-4 dagar attack och jag brukar tappa uppåt 2.7kg under de dagarna. Efter attackdagarna så gäller det att ha en plan så man inte lägger på sig igen, jag brukar tex byta ut lite måltider med bra protein under kanske 1 vecka.
Vill du ha hjälp så hojta till, jag kan skriva ner det du skall äta under 3 dagar.
Det är den enda diet som nånsin funkat för mig. Ja, nu har jag aldrig varit överviktig så nu pratar vi några kilon bara men du skall ju heller inte ner mkt och det kommer du grejja med attackdagarna. Det kan jag nästan garantera för jag vet inte nån som inte har gått ner! :O)
Kram!

Lina sa...

usch ja vad det blåser hela tiden, tror ändå ni har det ännu värre än vi!
sv: M kommer jobba heltid men jag går ner i tid från 1 feb. Kommer jobba 80% och vara ledig en dag i veckan! Ser verkligen fram emot det :)
Kram

Alexandra sa...

Hejsan hej!!! Vad e det för en diet??? Har du gjort den förr?? Kram

Malin sa...

Den dieten har jag missat, vad går den ut på?