tisdag 17 januari 2012

Toppad!

Jag vet inte vad Smillas farmor och plastfarfar hade gjort med henne igår för hon var totalt toppad när hon kom hem. Hon sprang bara runt och hittade på en massa bus hela kvällen. Så gissa om jag hade att göra?! Hon har ett speciellt litet skratt när hon gör saker som hon inte får. Låter nästan som ett liten häxa. Och till det ett riktigt flin som säger"jag vet att jag inte får men jag gör det ändå". Eftersom hon var så toppad var hon ju klarvaken när K kom hem från jobbet vid halv 8. Rätt kul faktiskt att se henne så i action, så vi lutade oss tillbaka och "struntade" i uppfostringsmetoder. Istället satt vi och förundrades och småskrattade åt hennes lilla show. Det är riktigt underhållande att ha en 1,5-åring hemma;) Framåt halv 9, vilket var sådär en timme senare än vanligt, somnade hon på 5 röda sekunder. Efter det var det jag som hade problem med att komma ner varv för det hade tydligen smittat av sig. Hahaaha.

Idag har jag lovat mig själv att lägga mig tidigt så jag slipper vara trött imorn när jag vaknar. Hoppas bara att jag håller det löftet.

3 kommentarer:

Malin sa...

Ha ha det är en liten busfia ni har hemma med andra ord ;)

Alexandra sa...

Hej hej!! Toppad låter farligt på ett litet barn haha..Här blev det inga baciller smittade tack o lov :) hoppas ni haft en bra dag kram

Fiffi sa...

Här har det oxå blivit tidiga kvällar, för att bunkra sömn. Det är minst sagt behövligt nu!
Hur mår lilla Smilla, bättre?
Olivers ögon rinner inte lika mkt idag, eller inte alls verkar det som (peppar peppar) så vi får se om det blir förskolan imorgon.
När var det ni åker till Thailand?
Kram!