söndag 22 januari 2012

Sushi, dokumentär och snö

Jag och S hade en ruskigt trevlig och mysig kväll igår hos C och lilla M. Ibland är det gott att umgås utan killarna. Vi lekte en stund med barnen innan de somnade sött. C hade lagat gudomligt god sushi. Hon är som jag nämnde tidigare en mästerkock. Att bli bjuden på mat hemma hos henne och H är lycka. Vi har många vänner som lagar god mat, men jag lovar ingen slår maten som C lagar. Så efter maten såsade vi soffan snackandes en massa gojja. Det är otroligt skönt att hänga hemma hos C och H, man kan ligga och halvvräka sig i soffan. Alltid soft hemma hos dem. Det blev mycket Thailandssnack, husbyggarsnack och skvaller.

Av nån märklig anledning bestämde vi oss för att kolla på en dokumentär vid 22-tiden. Det blev Spermiernas krig, eller vad den hette. Himla intressant och snygg produktion av BBC. Efter det halvsov vi till Seven med Brad Pitt. Ruskig film det där. Jag tror att klockan var strax innan 01 när grabbarna dök upp hemma igen efter en runda på krogen. Det hade tydligen varit ganska dött ute, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det är helgen innan lön och så här efter jul. Vem har pengar då? Så vi packade in en sovande Smilla i bilen och körde hem i snöovädret. Jisses, nu är det vinter ute. Jag kan säga att vi var glada att vi har 4-hjulsdrift på vår bil, stor och säker, för det var riktigt moddigt och halt när vi körde hemåt i natten.

Tyvärr tyckte Smilla att 05.30 var en utmärkt tid att stiga upp. Jag höll inte riktigt med henne men nu sitter vi här och klockn närmar sig 08. Hon tittar på Dinosaurietåget och K sover. Det blev inte så många timmars sömn för mig så jag hoppas på en nap efter lunch. Annars är det väl ut och bygga snögubbe idag när vi ändå har snö.

Har ni fått snö?

2 kommentarer:

Lina sa...

Aaa man får passa på leka i snön medan man har den hos sig känns det som. I år verkar man inte kunna vara säker på snön överhuvudtaget. Här fortsätter snön lysa med sin frånvaro, förutom några fjun på marken då.

Här hemma har vi inte så många planer, Hailey va dålig igår em igen så blir en lugn dag för oss. Hoppas på att komma iväg och träna i kväll, länge sen sist nu!

Kram

Emõke sa...

Japp, snö här med, har byggt både snögubbe och snölyckta :)