tisdag 24 januari 2012

Vänner och en dum förkylning

Idag väntar jobb till halv fyra, sen är det skynda till förskolan för att hämta lillstjärnan. Lite bråttom är det för strax efter 4 kommer söta S och hennes sötpropp S på en liten visit. Trevligt när man kan träffa goa vänner så här i början av veckan. Man blir alltid glad av att träffa S, en go vän som alltid ställer upp. Vi hinner tyvärr inte ses så ofta nu när jag jobbar och hon fortfarande är mammaledig, men vi försöker få in en träff med jämna mellanrum, och framför allt så hörs vi via sms, mejl eller facebook, vilket jag uppskattar. För även om man inte hinner så ses så kan man ju alltid dra iväg ett litet meddelande. Det är ju så enkelt i dagens tekniska samhälle. Behövs inte så mycket, bara man hör av sig med ett litet "hej". Då visar man ju att vänskapen betyder nåt. Eller håller ni inte med mig?

Funderar på om jag ska köra Jillians pass ikväll. Jag fortfarande lite småförkyld, vilket irriterar ihjäl mig. Antingen så är man sjuk ordentligt men inte så fjantigt som jag är just nu. Så trist när man måste ha uppehåll från träningen när man äntligen har hittat motivationen. Oavsett så ska jag till gymet på torsdag tillsammans med H och E, och det mina vänner ska bli gott! Tur i oturen är väl kanske att det är rätt halt ute längs med mitt löparspår så det känns inte aktuellt att springa, då slipper jag gräma mig för det åtminstone. Jag har varit duktig i hållit mig ifrån sockret, visst har det blivit nåt litet en fredag eller lördag, men i veckorna har det funkat bra. De där bikiniveckorna närmar sig med stormsteg just nu så motivationen är på topp. Så snälla snälla förkylning ta och försvinn nu!

Nehepp jobbedags nu!

Inte alltför länge kvar tills vi ska till Thailand och Hua Hin. Gissa om jag har drabbats av värsta nojjan att nån ska bli sjuk nu innan vi far??

5 kommentarer:

waterlily sa...

Håller absolut med dig, det räcker med att man hör av sig, det är det viktiga. Tråkigt att du fortfarande är förkyld, hoppas det går över snart. Kram!

Angelica sa...

Jag hoppas och håller tummarna på att ni klarar er från alla sjukdommar, för nu ska ni ut och resa och bara njuta av sol och värme.

Sofie sa...

ja det är ju just tanken att man tänker på den andra som räknas! fy hoppas du blir frisk som en nötkärna tills ni ska resa, när var det ni drar till värmen? vet ju att ja frågat tidigare men helt tappat datumet!

Emõke sa...

Åh din stackarre, hoppas du blir frisk snart!

Malin sa...

Nej det går inget bra, jag hinner inte få tid till det, det är så mycket med flytt och försöka få in lite roligare saker till Alma också. Hur går det för dig?
Kram