tisdag 31 januari 2012

Bowling

Idag har vi trivseldag på jobbet. Dagen börjar med en mini- innebandyturnering mot eleverna. Jag kan tyvärr inte vara med för min hals gör ont fortfarande och jag är snorig som attan. Gjorde ont i halsen bara jag sprang till bilen i morse. Hur länge ska det hålla på? Mitt halsonda böljar fram-och tillbaka hela tiden, så less på det nu. Men strunt i det, efter innebandyn slutar eleverna och vi i personalen kör till bowlinghallen för att äta lunch och bowla. Det ska bli superkul! Jag tycker det är vansinnigt skoj att bowla, så länge jag vinner ska det väl tilläggas. Jag vinner nog inte över alla, men bara jag vinner i min grupp så ;)

Efter jobbet är det mys pys med Smilla. Matlagning, tvätthängning, och badkväll för lillplutten. Så ser väl min dag ut i stort sett. Klämmer även in en promenad nu när jag inte kan springa pga halsontet. Nån som har tips där på hur man snabbt botar en ondskefull hals??

4 kommentarer:

Angelica sa...

Ska absolut försöka komma ihåg att lägga ut receptet, bullarna blev jättesaftiga och mjuka. Älskar det!

Ja, det hatr blivit väldigt kallt nu i januari, tur att vi bara har februari kvar. Sen hoppas vi på att mars bli vårtecknet vi längtat efter :D

Lina sa...

Så jobbigt att förkylningen inte blir bättre. Så segt när man vill träna!
Hoppas och önskar att man slipper alla baciller och förkylningar nu framöver!

Jag älskar också att bowla, gör det tyvärr alldeles för sällan...

Kram

Lina sa...

Stackarn, hoppas det går över snabbt. Ögoninflammation är inte så skoj att ha, smittar gör det ju med som bara den. Hoppas ni andra klarar er! Kram

Sofie sa...

fy vad jobbigt att ha ont i halsen så länge. Jag har tyvärr inget bra husmorstips förutom att dricka mycket the med honung i! krya på dig!