tisdag 3 januari 2012

Träning

Kom igång med träningen igår precis som jag hade planerat. Hela november och december har träningen varit ganska sporadisk. Men nu så, nu när nya året har kickat igång och jag har fått vila under lovet här så är jag fylld med ny energi och lust att träna. Denna veckan blir en riktig kickstart, det är så jag funkar om jag ska igång med något. Måste köra intensivt för att komma in i det rejält. Igår blev det promenad med bästa grannen K, hennes barn och hund. På kvällen väntade en 5 km lång löptur, som gick över förväntan bra. Jag var allt lite chockad över att det gick så bra. Jag höll ändå ett hyfsat bra tempo och det var lagom kuperad terräng i asfalt. Jag är nöjd med matintaget också, det blev inget utöver det jag skulle äta dvs inga onyttigheter. Nu har jag klarat 2 dagar utan socker. Jeeej!

Idag väntar 5 km promenad och till kvällen Jillians 30 day shred. Längtar faktiskt redan.

Just nu funderar jag på hur jag ska få ihop träningstid när jag börjar jobba på måndag. Jag vet att det kommer att bli lättare att sticka ut och löpa när det börjar ljusna om nån månad. Funderar på om jag kan få ihop ett pass på gymet i stan antingen före jobbet eller efter jobbet nån dag. Det hade varit riktigt skönt. Gå dit och köra järnnet! Ska man träna på gym så ska man göra det ordentligt, inget mesande, vare sig man är tjej eller kille. Eller?

Jag funderar på att skaffa hopprep och lite tyngre hantlar att träna med här hemma.

Nån mer som är igång med träningen??

Så här glad är man precis innan man sticker ut på en löptur

Jag var inte precis ensam ute i löparspåret igår. Sällan man träffar på så mycket folk efter kl 19 en måndagkväll som promenerar i rask takt eller springer. Det var nog väldigt många nyårslöften som var ute och rörde på sig ;) Undras om det är lika många på onsdag när det är dags för nästa löppass?

4 kommentarer:

Malin sa...

Ja visst är det skönt att vara i gång igen :) härligt kämpat! Ska bli kul att se hur mycket folk det är på gymmet nu, några veckor framåt ;)
Kram

Lina sa...

Så härligt det är när man kommer igång på riktigt. Känner att jag också är på g. Ska bli skönt när gymmet öppnar (friskis här i stan ska öppna egen lokal)så man kan gå dit också. Nu blir det crosstrainer och promenader för att hålla igång. Funderar också en del på hur man ska få ihop det med träning och allt sen när man jobbar båda två och H är på förskolan. Känns som kvällarna inte kommer räcka till.... Kanske helt enkelt får ta en vecka i taget?!
Kram

Emõke sa...

Bra jobbat! :) Mitt nyårs löfte var att börja träna här hemma på min "gåmaskin", men har tyvärr inte börjat änn :( det får bli imorgon!!!!

Johanna sa...

Jag ska bara ta tag i bantningen först så får träningen komma sen. Promenader får det bli tills jag inte riskerar att vara tjockast på gymmet längre. VV inskrivning nästa vecka. 25kg ska bort tills sommaren! Tjohoo!

Ett riktigt gott nytt år till er med!
Kramar :)