söndag 15 januari 2012

Lördag och söndag

Helgen har varit superbra! Igår hade vi besök av familjen F från Karlskrona. Det var fullt ös från första stund. Ungarna lekte som om de sågs varje dag, och ändå var det i juni de sågs sist. Dagen igår bestod av promenad med familjen F när de anlände. Vi ville rasta av ungarna lite. Efter promenaden väntade våffelfika och kaffe. Medan ungarna röjde satt vi vuxna och catchade upp vad som hänt sen sist. Framåt kvällen blev det bastu, killarna först och vi tjejer sen. Tror att båda parter bastade närmare 2 timmar så det innabar att middan intogs kl 21. Hoppsan! När jag och J satt i bastun så hade killarna lagt barnen och fixat färdigt middan. Underbart! Gott att sitta bara vuxna ibland och äta en bit mat. Inga kids som spiller ut dricka och massa annat som ska fixas. Framåt natten blev vi himlens trötta av bastandet och ett par glas rödvin. Gäääsp. Jag tror jag somnade innan jag ens hade lagt huvudet på kudden.

Idag har det varit lugnt sen familjen F for hemåt. Enda vettiga jag gjort är att springa en kortis. Jag passade även på att köra backintervaller. Det var jobbigt men helt underbart att plåga sig lite extra. Nu sover S, och maken glor på handboll som enligt mig är en tråkig sport. Jag kollar lite bloggar och annat. Ska snart packa S väska för morgondagen då hon ska vara hos sin farmor hela dagen när vi jobbar. Förskolan har planeringsdag så där är stängt, och farmor lovade att ställa upp. Måste förbereda morgonen noga nu för annars blir det körigt. Jag ska köra maken till tåget, lämna S hos farmor som bor utanför stan, och köra tillbaka till stan. Stressigt för jag måste vara på ett viktigt möte kl 08. Men det ska väl gå. Nu mina vänner ska jag softa!

Natti natt

3 kommentarer:

Lina sa...

Låter som ni haft det mysigt! visst är det trist när man inte hinner träffa dem man vill oftare?!Samtidigt blir det väldigt skoj när man väl ses!

sv: Japp, satsar på endel träning kommande vecka med :) målet är väl egentligen att gå ner i vikt och få en starkare kropp, bli nöjd med mig själv.Jag vill även orka springa längre sträckor i sommaren än jag gjorde förra sommaren.

Angelica sa...

:D Ni har ju haft det mysigt ser jag.. härligt!

Åh, ja.. nu jäklar ska det vara en massa ägg på G :D

Johanna sa...

Vilken härlig helg men vilken stressig morgon! Hoppas allt flöt på smidigt! =)
Kram!