måndag 9 januari 2012

Nu kör vi!

Jaha, då kom då dagen jag bestämde mig för att testa en diet. Jag är ju inte så mycket för sånt, men paniken för att visa sig i bikini snart börjar krypa upp på mig. Är ju inte värst många veckor tills vi ska till Thailand. I vilket fall som helst så blir det dukandieten nu. Jag kommer definitivt att köra 4 dagar, helst ända till fredag. Problemet kommer att bli att avstå från juicen på morgonen. Jag är beroende av det ;) Min kompanjon i dieten är Den här bloggerskan.

Träningsmässigt kommer det bli ett löppass idag, samt Jillians 30 day shred. Löpningen kommer att gå i lugnt tempo. Till lunch blir det lax. Kvällsmat får lösa sig sen. Ska ta och kolla upp lite tips. Det ska bli intressant att se om det ger några resultat.

Jag har varit duktig på att avstå socker denna veckan. Undantaget var igår när vi åt efterrätt, då råkade det slinka ner maränger. Mumsigt var det! Just ja, syndade med ett glas cola idag också, men annars har det varit en bra vecka.

Okej, håll tummen nu att det går bra med dieten!

3 kommentarer:

Lina sa...

Har också funderat till och från på att köra nån diet men tillslut inser jag alltid att jag är mer för tallriksmodellen. Däremot försöker jag dra ner på kolhydraterna.

Sv: Jag är föräldraledig denna vecka då M började sitt nya jobb idag och Hailey börjar inskolningen imorgon. Men måste erkännas att hur skönt det än är att vara ledig så saknar jag vardagen lite. Man uppskattar allt så mycket mer då. Och se e jag mycket mer effektiv när jag jobbar. Nu går jag mest runt och inte gör så mkt :)

Hoppas första dagen går bra, både för dig och S.

Fiffi sa...

Du kan som sagt dricka hur mkt lightläsk du vill, men det kanske du inte dricker!?
Själv har jag funlight hemma, som jag i och för sig inte dricker så ofta men vill jag känna att jag lixom unnar mig nåt på kvällen så har jag druckit julmust light eller köpt en burk cola zero. Jag dricker aldrig vanlig läsk utan light oavsett diet eller inte, kanske inte bra det heller men jag anser att dricka socker är rätt meningslöst. Det äter jag hellre! ;O)
Nu har det hunnit bli lunch och jag äter naturell lättvaniljyogurt med minikeso och sen lite kanel på, gott!
Jag har svårt för ägg (tyvärr!) numera men skall försöka att få i mig ett nu till lunch oxå, ju mer protein du äter desto bättre! Men kom ihåg att dricka massa vatten oxå!
Hur har din dag hittills sett ut?
Kram!

Lina sa...

Vi kör också bara napp vid sovning här hemma. Sen om hon ska sitta länge i vagnen och vi är ute och går eller nått, blir lite som en muta då :)

sv: japp visst blir det träning. Har blivit 2 promenader idag och så tänkte jag mig lite styrka nu ikväll. Ska få in iaf 3 crosstrainer pass med. Så härligt när motivationen finns! :)

Kram