måndag 2 januari 2012

ARG på Telenor, Bredbandsbolaget, CSN och vårdcentralen

Just nu är jag sjukt irriterad på telenor och Bredbandsbolaget!! Jag har suttit i telefon med dem i 45 min, för att kunna reda ut en faktura samt avsluta ett nr. Innan det blev klart kopplade de runt mig 15 ggr innan jag till sist lackade ur och då blev de väldigt hjälpsamma plötsligt och bad om ursäkt. Det är nästan lite skrämmande att det ska vara så. Låt oss säg att man har problem med språket eller inte vet hur man står på sig då är det lätt att bli överkörd av dem. Helt galet att man ska behöva ryta ifrån för att de ska bli behjälpliga. Det märkliga var att de inte ens kunde svara på alla mina frågor och det var då de ville koppla mig vidare.Det mest bisarra var att jag ville avsluta ett nr som vi knappt använder och där månadskostnaden är högre än samtalsavgifterna, då ville de fortfarande ha 69 kr/månad av mig för ett nr som skulle avslutas helt och hållet. Det slutade med att jag tecknade nåt miniabonnemang för 19 kr/månad. Då var jag riktigt sur och arg. Vette tusan om man ens ska ha kvar dessa bolag? Eller de är väl likadana allihop.

Efter det tog vi svängen med vårdcentralen. Ringde först till den i byn men den var stängd till och med 9 jan, så jag ringde till den i stan. Där frågade jag om Twinrix för barn, men då kopplade hon mig till BVC-sköterskan som skulle återkomma till mig. Det gjorde hon efter 30 min, men med svaret att jag får prata med vårdcentralen för att få svar på mina frågor. What!!! För hon pysslade med barnvaccinationer och inte resevaccin. Okej kunde hon kanske koppla mig? Nope, det kunde hon inte trots samma vårdcentral och byggnad. Så jag fick ringa upp vårdcentral igen, stå i kö, och boka tid vilket gick utmärkt denna gång. Ska det vara så? Eller är det bara jag som tycker det är knas? Nåja, en tid fick vi iaf.

Till sist väntade CSN. Suck, suck, och åter suck. Otrevligt bemötande. Skulle återkomma dit om en vecka. Hoppas på ett trevligare bemötande då.

Tur jag slapp ringa veterinären idg för jag hittade hundens papper med de uppgifter jag ville ha. Annars kanske jag hade blivit sinne på dem med;) SÅ jag kan meddela att jag har suttit i telefon mer eller mindre hela förmiddagen idag. Till slut har de mesta löst sig, men inte efter en fight. Det är tur man inte är en mes som inte kan stå  på sig. Oroa er inte, jag har inte varit otrevlig bara väldigt bestämd ;)

Så trött på att man ska ha abonnemang för allt idag. Trött på att behöva ha 39 knapptryckningar innan man kan tala med en levande person, trött på att de inte kan svara på frågor, så trött på det så jag är glad att vi piffar upp denna dagen med träning och en tur till Kristianstad på eftermiddagen. Jag ska byta mina Fjällrävenbyxor som jag fick i julklapp till en annan storlek. Ni ska få se dem sen.

Så nu glömmer vi det här och är glada igen för inte katten ska de få förstöra min dag!
Arg som ett bi på Telenor och Bredbandsbolagte m.fl

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Suck :O( Man blir ju såååååå trött på sånt!!
Hoppas att resten av dagen blir toppen nu.
Kram!

Lina sa...

Usch vilken tråkig start på veckan! Men nu kan den bara bli bättre :) Nee men man blir verkligen galen när man måste ringa runt och krångla. CSN och försäkringskassan är två ställen dit jag gärna skippar att ringa...

Kram!