torsdag 5 januari 2012

Längtar

Jag längtar såååå himla mycket efter våren och sommaren nu!! Jag brukar vanligtvis inte ha något emot vintern, men att kalla det här för vinter är en överdrift. Vi har knappt sett snön denna säsongen. Trist. Det är bara grått, blött och mörkt. Bläääh. Det hade varit så mycket roligare med snö, då kan man göra mer saker ute t ex ka pulka och bygga snögubbar. Det är tur vi ska till Thailand snart så vi kan få lite värme och sol.

Satt och kikade på vårkläder och blev att längta ännu mer efter våren. Väntar dock med att beställa då det blir shopping i Bangkok först.

Ska snart ta tag i Jillians pass för den här dagen. Sen väntar en kort promenad med hunden. Vi ska nämligen till stan idag jag och S. Jag måste förbi jobbet en runda, måste kolla en grej på jobbdatorn, så S får haka på. Sen ska vi handla lite mat inför helgen. Ikväll väntar bastukväll här hemma. Gott!

Längtar efter detta!!!

Hemma i trädgården
På promenad runt sjön

Barfota i gräset hemma i trädgården


4 kommentarer:

Angelica sa...

Jo,du här är han uppe tidigt. Funderar på att ta ett nattjobb, jag menar jag är ju ändå uppe typ hela nätterna, så varför inte tjäna pengar på det och sova när han är i förskolan?

Ni har det då underbart som fått sova såpass länge.

Fiffi sa...

Åååååh vilka härliga bilder!! Ja, jag vill oxå ha vår nu, att snö måste komma nu känns lite si så där faktiskt.

Angående attackdagarna, man skall alltså huvudsakligen äta protein men du får även äta magra mejeriprodukter (så lågt fett- och kolhydratinnehåll som möjligt). Egentligen får man knappt steka i något fett, om man nu tex skall steka kött etc men det ignorerar jag, jag kan inte äta en bränd och grå köttbit. Men jag kanske inte öser på med fettet heller.
Du får äta hur mycket du vill utav protein, du skall inte gå hungrig! Ägg får du äta hur mycket du vill utav men bara 2st med äggula. Ät ägg, minikeso med kanel (eller lättyogurt vanilj med lite minikeso i), kalkonskivor som mellanmål.
Fläskkött skall du undvika med ös på med lax, biff, kyckling, kalkon, tonfisk etc.
Du får använda hur mycket kryddor du vill men var sparsam med salt. Använd färska kryddor, vitlök och chili är ju bra för förbränningen oxå! :O)
Kör du 3 dagar from måndag så kör jag med dig! :O)
Jag äter samma frukost, lättast att veta vad man skall äta då..
Jag gör en gröt på 2msk havrekli (havrekli är obligatoriskt i dukandieten) och 1½msk krossade linfrön, lite salt och täcker med vatten. Kör i micron i ca 1 min, rör om sen in i ca 30sek. Jag har Canderelsocker (sötningsmedel) och en massa kanel på och har lättmjölk till. Kaffe, te, lightläsk, lightsaft får du dricka obegränsat av.
Till mellis tar jag några skivor kalkon etc men du får alltså äta vad du vill och hur mycket du vill av protein som jag skrev. Jag kan inte äta ägg längre men tycker du om det så ät ägg, det mättar ju bra.
Till lunch tar jag vaniljyogurt med minikeso i, kan även ta detta som mellis men till lunch tar jag mycket.
Middag brukar jag göra köttfärs på lågt fettinnehåll, liiiiiiiite lök är ok, en massa vitlök, mini cremefraiche och liiiiiiiite tomatpuré (inte ok egentligen men liiiiiiite är ok). Det äter jag bara så där men ät ägg till om du tycker om. Gurka är egentligen inte ok heller men det äter jag till nästan alla middagar och går ner ändå, det är ju 90% vatten och innehåller 11 futtiga kalorier per 100 gr gurka så det kan jag ta! ;O)
Annars äter jag mycket lax till middag, la upp bild och skrev hur jag gör i förra veckan.
För mer jättebra info kolla dukanforumet, dukanforum.se (tror jag googla annars).
Du väger dig på måndagmorgon men sen inte förrän du är klar på torsdagmorgon, det för att det kan ta 1-2 dygn innan man börjar tappa och väger man sig då och inte ser skillnad så är det lätt att tappa motivation.
Jag har som mest gått ner 2.7kg på 3 dagar och som minst 1.3kg, bra båda! Det mesta gick jag ner när jag hade mer att tappa, gravidkilon..
Har du digitalvåg?
Hmmm vad mer skall du tänka på, jo köp alltså havrekli, krossade linfrön. Vatten skall du dricka minst 1½ liter av, hjälper viktnedgången.
Jag kommer säkert på mer..
Kram så länge!

waterlily sa...

Jag vill också åka iväg nånstans!

waterlily sa...

Jag vill också åka iväg nånstans!