fredag 6 januari 2012

Löpning och 30 day shred

Fick sovmorgon idag till halv 9. Gott! Maken och dottern hade gått upp kvart 8. Detta jullov har varit guld värt sovmässigt. Vi har haft sovmorgon så gott som varje dag sen två veckor tillbaka. Ljuvligt! JAg känner mig mer utvilad än vad jag ser ut.

Jag började dagen med en snabb frukost för att sen sticka ut och springa en runda på 4,5 km. Vädret idag är helt fantastiskt! Solsken och vindstilla för en gångs skull. Det gick bra att springa, hunden var något övertagad till att börja med så jag hade fullt sjå med att lugna ner honom den första 1,5 kilometern. Sen hittade vi vår takt. Nån som vet om man kan lyssna på musik samtidigt via spotify som man kör appen runkeeper??? Jag har svårt att springa utan musik. Annars får jag återgå till pulsklockan igen. Det gick strlålande bra att springa idag. Nu blir det minst ett löppass till denna vecka. Från och med måndag blir det löppass i vckan fram tills det börjar ljusna om eftermiddagarna och kvällarna, då ökar jag till 3 som jag brukar har vår och sommar. Riktigt bra perioder kör jag 4 löppass.

Efter löppasset körde jag Jillians 30 day shred. Jag trodde att det skulle kännas tungt efter löppasset men det gjorde det inte. Det var väl endorfinerna som hade kickat igång i kroppen. Jag tog i så svetten lackade;) I eftermiddag väntar en promenad med hunden och Smilla runt sjön. Får se om vi kan lyckas lura med oss pappan i huset också.

I övrigt väntar en lugn dag i hemmets vrå. K grejjar ute i trädgården och finslipar detlajer i bastun. Jag ska städa och tvätta och hänga med bästa tjejen i världen.

Vad gör ni idag?

En svettig mamma efter sitt träningspass med bästa tjejen



Puss!

3 kommentarer:

Lina sa...

vilken härlig start på dagen! Här blir det vilodag idag så ska jag köra på med ett pass imorgon igen. Några planer för helgen? Kram

Fiffi sa...

Vilka finisar!!
Ja på måndag så kör vi, 3 dagar då då?! Men dagarna efter byter jag ut måltider för att inte lägga på mig igen, det kombinerat med en massa förbränning.
Vad för kul gör ni i helgen då?
Kram

Angelica sa...

härligt med bilder på er två. Kul å se hur människan bakom bloggen ser ut :D

Vad har du tränat?

Självklart återkommer jag ang lgh :)